Free Counters

Saturday, September 15, 2012

Le Gardenie

hey u alls.. heeee ^_^ 
rindukat blog tasha nie... rse cam da trlmpau lame tasha update.. 
disebabkan da lame ta update ,, bnyak sngat cerite yg tasha nak share .. 
But now tasha bukan nak cerite psal diri tasha... Tasha nak cerite komik yg tasha suke sngat2 .. 
LE GARDENIE


Le.Gardenie ialah sebuah komik romantik Malaysia karya Ben. Ia disirikan di dalam majalah Utopia dan telah dibukukan dalam empat naskhah novel grafik: 
  • Le.Gardenie  
  • Le.Gardenie Foolish Fruits 
  • Le.Gardenie Party of Three
  • Le.Gardenie Final Four
Le.Gardenie pada asalnya dilukis dan dikarang sepenuhnya oleh Ben, namun selepas beliau keluar daripadaGempakStarz, ia dilukis oleh staf GempakStarz.

Orange boleh dikatakan simbol bagi kejahilan peria remaja yang ingin bercinta. Tidak pernah walau sekali dia mampu mencipta takdir yang baik dengan gadis-gadis di sekeliling. Dan acapkali juga, emosinya memainkan peranan sehingga membawa kepada kemusnahan. Sebagai contoh, dia secara tidak langsung membuatkan sahabat baiknya sejak kecil, Kiwi dituduh melakukan jenayah di sekolah kerana hubungannya dengan seorang gadis lain, Lemon yang hanya mempergunakannya bagi melaksanakan komplot tertentu. Sementara itu, seorang juita yang dia cukup minati, Apple menghindari kewujudannya kerana salah faham yang dilakarnya sendiri.

Watak dan perwatakan
Orange - seorang remaja yang naif dan berkawan baik dengan kiwi sejak kecil. Dia ialah anak tunggal kedua ibu bapanya.
Kiwi - kawan baik kepada Orange, dia seorang remaja perempuan yang sedikit tomboi tetapi berhati baik. Sering mempertahankan Orange jika dia dibuli.
Lemon - remaja perempuan yang manja dan berwajah cantik, sanggup melakukan apa saja untuk mendapat apa yang dia mahu. Pun begitu, dia ialah seorang yang kesunyian.
Apple - seorang remaja perempuan berwajah cantik dan ayu. Dia adalah seorang yang berperwatakan pemalu, baik, perihatin dan agak pendiam.

Time tasha beli buku nie tasha darjah 6 .. heee.. da lame tersimpan dlam almari .. Tasha mmg syg kat buku tuh... But tasha da bgy buku nie kat kawan tasha sebelom dyer pindah ke terengganu .. :)